Maya

A termék 1 éves, valamint 3 éves bérleti konstrukcióban érhető el.

Leírás

Az Autodesk Maya hatékony megoldásokat kínál animációs, modellezési, szimulációs és renderelési feladatokhoz. Legyen szó animációról, környezetalkotásról, mozgóképről, virtuális valóságtervezésről vagy karakteralkotásról – az Autodesk Maya eszközkészlete lehetőséget kínál a kreatív és szabad alkotásra. A program önállóan is, és a Média gyűjtemény részeként is elérhető.

A felhasználók meghatároznak egy virtuális munkaterületet (jelenetet) egy média tartalom megvalósításához és szerkesztéséhez. A jelenetek különféle formátumokba menthetők. A Maya csomóponti gráf architektúrát használ. A jelenet elemei csomópont alapúak, minden csomópontnak megvannak a saját attribútumai. Ennek eredményeként egy jelenet vizuális ábrázolása teljes mértékben az egymással összekötött csomópontok és azok információinak hálózatán alapul. A hálózatok megtekintéséhez egy függő és egy irányított aciklikus gráf áll rendelkezésre.

A Maya nyitott a harmadik fél által készített szoftverek irányában, amelyek segítségével teljesen átalakítható a Maya kezelőfelülete, így létrehozhatók testreszabott, egyedi változatok, melyek csak a közös Maya „motorban” egyeznek meg. Részben ez teszi a Mayát vonzóvá azok számára, akik nagy mennyiségű saját fejlesztésű kiegészítőt hoznak létre és használnak a munkájuk során.

A Maya tartalmaz egy platform-független szkript nyelvet, mellyel amellett, hogy a Maya beépített funkcióit, megjelenését is módosíthatjuk, egyéni a felhasználói műveletek is megvalósíthatók és rögzíthetők.

Arnold RenderView a Maya részeként

A Maya szoftverbe integrált Arnold RenderView segítségével a fénybeállításokat, anyagokat, kameraállásokat és jelenetváltozásokat valós időben tekinthetjük meg

A Maya és a 3ds Max programokat hosszú évek óta teljesítmény- és funkcionalitásbeli összehasonlítások alá vetik, de egyre több cég inkább mindkét szoftvert használja egyidőben.

Főbb funkciók

  • Modellezési eszközök poligon, NURBS, vagy subdivision technikát alkalmazva, ahol a különböző geometriai formátumban lévő objektumokat egymást közt konvertálhatók
  • Részecske effektek és valósághű folyadék szimuláció (vízcseppek, füst, tűz, felhők és robbanások készítéséhez)
  • Inverz kinematika (például az emberi végtagok valósághű mozgatásához)
  • Ruha szimuláció (ruházat és textilek mozgásának szimulációja egy animált karakteren)
  • PaintEffects segítségével 2D festőeszközök segítségével gyorsan készíthetők szép 3D környezetek
  • Szőr (rövid haj és szőrzet, állati prém létrehozásához) és haj szimulálásához görbék és PaintEffects használatával
  • Fizikai effektek (például objektumok ütközésének, deformálódásának szimulációja)
  • Számítógépes grafika (CG) hozzáigazítása valós film egy jelenetéhez
  • Beépített mental ray renderelő

Érdekelhetnek még…