Leírás
Az Autodesk Maya hatékony megoldásokat kínál animációs, modellezési, szimulációs és renderelési feladatokhoz. Legyen szó animációról, környezetalkotásról, mozgóképről, virtuális valóságtervezésről vagy karakteralkotásról – az Autodesk Maya eszközkészlete lehetőséget kínál a kreatív és szabad alkotásra. A program önállóan is, és – mindent egybevéve kedvezőbb áron – a Média gyűjtemény részeként is elérhető.
A felhasználók meghatároznak egy virtuális munkaterületet (jelenetet) egy média tartalom megvalósításához és szerkesztéséhez. A jelenetek különféle formátumokba menthetők. A Maya csomóponti gráf architektúrát használ. A jelenet elemei csomópont alapúak, minden csomópontnak megvannak a saját attribútumai. Ennek eredményeként egy jelenet vizuális ábrázolása teljes mértékben az egymással összekötött csomópontok és azok információinak hálózatán alapul. A hálózatok megtekintéséhez egy függő és egy irányított aciklikus gráf áll rendelkezésre.
A Maya nyitott a harmadik fél által készített szoftverek irányában, amelyek segítségével teljesen átalakítható a Maya kezelőfelülete, így létrehozhatók testreszabott, egyedi változatok, melyek csak a közös Maya „motorban” egyeznek meg. Részben ez teszi a Mayát vonzóvá azok számára, akik nagy mennyiségű saját fejlesztésű kiegészítőt hoznak létre és használnak a munkájuk során.
A Maya tartalmaz egy platform-független szkript nyelvet, mellyel amellett, hogy a Maya beépített funkcióit, megjelenését is módosíthatjuk, egyéni a felhasználói műveletek is megvalósíthatók és rögzíthetők.
Arnold RenderView a Maya részeként
A Maya szoftverbe integrált Arnold RenderView segítségével a fénybeállításokat, anyagokat, kameraállásokat és jelenetváltozásokat valós időben tekinthetjük meg
A Maya és a 3ds Max programokat hosszú évek óta teljesítmény- és funkcionalitásbeli összehasonlítások alá vetik, de egyre több cég inkább mindkét szoftvert használja egyidőben.
Főbb funkciók
- Modellezési eszközök poligon, NURBS, vagy subdivision technikát alkalmazva, ahol a különböző geometriai formátumban lévő objektumokat egymást közt konvertálhatók
- Részecske effektek és valósághű folyadék szimuláció (vízcseppek, füst, tűz, felhők és robbanások készítéséhez)
- Inverz kinematika (például az emberi végtagok valósághű mozgatásához)
- Ruha szimuláció (ruházat és textilek mozgásának szimulációja egy animált karakteren)
- PaintEffects segítségével 2D festőeszközök segítségével gyorsan készíthetők szép 3D környezetek
- Szőr (rövid haj és szőrzet, állati prém létrehozásához) és haj szimulálásához görbék és PaintEffects használatával
- Fizikai effektek (például objektumok ütközésének, deformálódásának szimulációja)
- Számítógépes grafika (CG) hozzáigazítása valós film egy jelenetéhez
- Beépített mental ray renderelő