Leírás
Az Autodesk 3ds Max egy átfogó 3D modellező, animációs és renderelő megoldás. A szoftver segíti az építészek, tervezők, mérnökök és látványtervezők munkáját az első koncepciórajzoktól a végső, filmminőségű prezentációkig. Hatékony eszköz a 3D játéktervezés, szabadformájú modellezés, animációk és filmek speciális hatásainak elkészítéséhez.
A program önállóan is, és a Média gyűjtemény részeként is elérhető.
Az AutoCAD és a Revit szoftvertermékek családjaival fenntartott digitális folytonosságnak köszönhetően a 3ds Max kulcsfontosságú eleme lehet bármilyen digitális látványtervezési munkafolyamatnak.
Hatékony modellezés
Környezetek, tárgyak és karakterek széles választékát formálhatjuk meg és hozhatjuk létre különféle modellezési technikák segítségével.
- A poligon modellezés a játéktervezésben elterjedt, ahol az egyedi poligonok feletti irányítás lehetővé teszi az extrém optimalizálást.
- A poligonok alternatívájaként simított felületet is használhatunk, amely kiküszöböli a poligonmodell egyenes éleit. A NURBS (Non-Uniform Rational B-Splines) felület egy matematikailag leírható szabad formájú felület, amiket például az autók karosszéria elemeinél használnak, mely felületek bármilyen felbontásban pontosan reprodukálhatók. A NURBS segítségével egy felületből simított gömb hozható létre.
Renderelés
A 3ds Max a legtöbb ismert renderelővel együttműködik – köztük az Arnold, V-Ray és a Mental Ray programokkal. A látványterveket és a jeleneteket integrált eszközökkel hozhatjuk létre anélkül, hogy el kellene hagynunk a 3ds Max munkaterületét.
Az alapértelmezett renderelő módszer, a scanline rendering az évek alatt folyamatos fejlesztésen és bővülésen ment keresztül. Kiegészítésül, többek között használhatjuk még:
- Arnold a 3ds Max szoftverhez: a MAXtoA beépülő modul a 3ds Max integrált része, így biztosítva az Arnold legújabb szolgáltatásaihoz való hozzáférést.
- ART Renderer: egy processzor alapú renderelő építészeti, termék- és formatervezési renderelésekhez és animációkhoz.
- Mental Ray: olyan technikát alkalmaz, mely lehetővé teszi egy kép renderelési feladatának szétosztását számítógépek között.
Könnyen konvertálhatjuk a régi jeleneteket az újabb fények, anyagok és megjelenítő funkciók előnyeinek kihasználása érdekében, de a renderelő motorok között is zökkenőmentesen válthatunk.
Hasznos funkciók
- Valósághűen viselkedő folyadék létrehozása
- A mozgási útvonalak módosításával az animációkat közvetlen visszajelzés mellett szerkeszthetjük
- Kidolgozott részecskeáramlási effektusokat (vizet, tüzet, permetet vagy havat) hozhatunk létre
- A szimulációs adatokat CFD, CSV vagy OpenVDB formátumban is animálhatjuk
- Egyetlen nézetben férhetünk hozzá a helyi számítógépen vagy a hálózaton található 3D tartalmakhoz, amelyek ezután azonnal kereshetővé válnak
- A CivilView eszközzel létrehozott járművek támogatják a 3ds Max fizikai anyagait, csökkentve az átalakítás szükségét, és egyszerűbbé téve a renderelést
- Az Autodesk Viewer segítségével közvetlenül a 3ds Max felületéről oszthatunk meg modelleket, és tekinthetjük meg az online visszajelzéseket
- A látható illesztéseket akár hat anyag elmosásával alakíthatjuk át egy adott objektumon
- Közvetlenül a nézetablak hajkiválasztó és -stilizáló eszközei segítségével, a vágás és fésülés eszközökkel is befolyásolhatjuk a haj és szőr kialakítását